Don't Miss
Home » Wiadomości » Autostradą pojedziemy w grudniu?

Autostradą pojedziemy w grudniu?

Jak możemy przeczytać w portalu Wirtualna Polska  – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje, że blisko 57-kilometrowy fragment autostrady A4 pomiędzy Szarowem a Tarnowem w woj. małopolskim zostanie dopuszczony do ruchu przed końcem tego roku.

Czy termin jest realny? Tak naprawdę będziemy mogli się o tym przekonać  31 grudnia… Jak na razie trwają pracę budowlane – układane są kolejne warstwy asfaltu, a wzdłuż trasy “rosną” słupy do montażu niezbyt urodziwych ekranów dźwiękochłonnych (których estetyka i kolorystyka stanowi  senny koszmar nawet początkującego architekta krajobraz, gorszy nawet niż kolorowe elewacje bloków z wielkiej płyty).

Jak czytamy w w dalszej części artykułu na wp.pl – Dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Jacek Gryga poinformował PAP w środę, iż zarządca dróg dąży do tego, żeby trasa, realizowana jako trzy inwestycje, była dostępna dla kierowców od razu w całości, pomimo iż środkowa jej część, od Brzeska do Wierzchosławic, wciąż będzie w budowie. Ruch miałby się tam odbywać w obie strony po jednej jezdni.

Zdaniem przedstawicieli GDDKiA rozwiązanie takie pozwoliłoby uniknąć problematycznego “przekładania” ruchu z autostrady A4 na drogę krajową nr 4 w okolicach Brzeska i Wierzchosławic.

Co jest powodem takiego przyśpieszenia prac? Czy sprzyjająca pogoda? Chęć oddania autostrady w 2012 roku? Co prawda kilka miesięcy po Euro, ale jeszcze w 2012?

A może prawda jest o wiele bardziej bolesna – szczególnie dla miejscowości w których planowano zjazdy z autostrady? Brak pieniędzy na zjazdy, a właściwie na łączniki… Z kilku zaplanowanych tzw. “łączników” niestety nic nie wyszło. W Bochni jest on dopiero w fazie planów, w Brzesku ze względu na opóźnienia spowodowane protestami grupy osób z ul. Leśnej nie powstał jeszcze łącznik tymczasowy, a jak wynika z informacji prasowych budowa łącznika docelowego przestaje być realna przed rokiem 2014. Z kolei węzeł Wierzchosławice ma problemy z połączeniem z zachodnią częścią Tarnowa (główny problem stanowi most na drodze powiatowej w Ostrowie).

Tak więc jednoczesne udrożnienie na całej długości  odcinka z Szarowa do Tarnowa – przynajmniej na jednej nitce A-4 wydaje się w tej chwili jedynym rozwiązaniem…

Artykuł “Odcinek A4 może być dopuszczony do ruchu pod koniec roku” w portalu wp.pl  

wp/IB

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

If you agree to these terms, please click here.

Zwiększ czcionkę
Zmień kontrast