Don't Miss
Home » Wiadomości » Carlsberg Polska w Raporcie Dobrych Praktyk

Carlsberg Polska w Raporcie Dobrych Praktyk

Pięć dobrych praktyk z zakresu zrównoważonego rozwoju Carlsberg Polska znalazło się w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”: program BHP „W kierunku kultury zero wypadków”, „Zielone Biuro”, kampania społeczna „Trzeźwo myślę”, Kodeks Etyki i postępowania Grupy Carlsberg i program grantowy „InicjaTyWy”. Raport już po raz 16. opublikowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Carlsberg Polska od lat działa zgodnie ze strategią Grupy, która nawiązuje do filozofii J.C. Jacobsena, założyciela Browaru Carlsberg: „Warzymy dla lepszego dziś i jutra”. Firma, realizując tę misję, stawia sobie ambitne cele, które w ubiegłym roku ujęła w globalnej strategii zrównoważonego rozwoju pod nazwą TOGETHER TOWARDS ZERO.

Jednym z kluczowych filarów jest dążenie do osiągnięcia do 2030 r. zerowego poziomu wypadkowości we wszystkich browarach Grupy. Praktyka „W kierunku kultury zero wypadków” odzwierciedla działania firmy w tym zakresie. Pracownicy są regularnie informowani o zasadach bezpieczeństwa poprzez tematyczne newslettery, plakaty i programy BHP, np. „Traffic Safety” i „Bezpieczna piątka”, czyli 5 kroków do zachowania bezpieczeństwa. Dzięki tym wysiłkom, od 2016 r. wypadkowość w łańcuchu dostaw Carlsberga w Polsce spadła o 50 proc. Opisana praktyka realizuje cel 8 wg globalnych Celów Zrównoważonego Rozwoju, ustanowionych przez ONZ w 2015 r. (tzw. SDGs – Sustainable Development Goals).

Od 2010 r. realizowany jest też program „Zielone Biuro”, którego celem jest podniesienie świadomości pracowników  nt. odpowiedzialności za środowisko. W biurze Carlsberg Polska obowiązują rozwiązania ograniczające m.in. zużycie wody, energii i papieru oraz wspomagające gospodarowanie odpadami. Program „Zielone Biuro” wpisuje się w cel 12 SDG.

Program grantowy dla pracowników Carlsberg Polska InicjaTyWy stanowi dobrą praktykę w obszarze Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnych (cel 11 SDG). Jego założeniem jest poprawa życia lokalnych społeczności poprzez m.in. rewitalizację terenów zielonych i stwarzanie warunków zachęcających do sportu i rekreacji. Każdy pracownik firmy może zgłosić swój pomysł na działania lokalne, mające długotrwały efekt i zawnioskować o grant w wysokości 7 000 zł. W czterech edycjach programu InicJaTyWy wzięło udział 245 pracowników firmy, którzy przepracowali społecznie 2 285 godzin i zrealizowali 36 projektów. W 2018 roku firma rozpoczęła piątą edycję programu.  

Kampania społeczna „Trzeźwo myślę”, opisana w części raportu Zagadnienia konsumenckie (cel 3 SDG), jest odpowiedzią na potrzebę edukacji nt. odpowiedzialnej konsumpcji i sprzedaży alkoholu. Kampania prowadzone od czerwca do września 2017 r. zachęcała konsumentów, by po alkohol sięgać odpowiedzialnie, zachowując „trzeźwy umysł” i kontrolę sytuacji. Kampanii towarzyszyły hasła z #Trzeźwo Myślę, a wspierał ją m.in. influencer – Łukasz Jakóbiak. Akcja będzie kontynuowana w 2018.

Piąta praktyka, ujęta w obszarze Ład organizacyjny (cel 8 SDG), to Kodeks Etyki i Postępowania, w oparciu o który Carlsberg Polska prowadzi swoją działalność.

Tegoroczne ogłoszenie raportu odbyło się 12 kwietnia 2018 r. podczas Targów CSR, na których Carlsberg Polska miał swoje stoisko. Odwiedzający mogli wziąć udział w EKO-konkursach, a także wykazać się kreatywnością w dopisywaniu haseł poświęconych kampanii „Trzeźwo myślę”. Na stoisku dostępne były materiały informacyjne i Raport Zrównoważonego Rozwoju firmy za 2016.

Carlsberg Polska

 


 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

If you agree to these terms, please click here.

Zwiększ czcionkę
Zmień kontrast