Nie przegap
Strona główna » Wiadomości » Zrealizowano III etap zabezpieczenia powodziowego Borzęcina

Zrealizowano III etap zabezpieczenia powodziowego Borzęcina

DCIM108GOPROPrzed kilkoma dniami zakończono prace związane z III etapem odbudowy dróg wraz z zabezpieczeniem powodziowym w gminie Borzęcin. Zakresem prac objęto 1515 – metrowy odcinek drogi “Wał Lewy” w Borzęcinie. W ramach jego realizacji wykonano wzmocnienie korpusu wału palisadą betonową, odbudowę nawierzchni wraz z odwodnieniem drogi i wykonaniem poboczy, budowę murku zaporowego o wysokości jednego metra oraz zjazdów w międzywale i na posesje. Wartość wykonanych prac zamknęła się kwotą 2 milionów 419 tysięcy złotych, z czego 2 miliony 293 tysiące złotych to dotacja pozyskana przez gminę Borzęcin z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Wykonawcą inwestycji była firma STRABAG Sp. z o.o., która z powierzonego jej zakresu prac wywiązała się należy

Przy okazji odbudowy dróg gminnych zlokalizowanych na tzw. Wałach w Borzęcinie, wzięliśmy sprawy w swoje ręce realizując jednocześnie projekt zabezpieczenia powodziowego tej miejscowości. Z realizowanej inwestycji uzyskaliśmy potrójną korzyść: odbudowaliśmy zniszczone po powodzi drogi, zabezpieczyliśmy je przed ponownym zniszczeniem w wyniku przelewania się wód rzeki Uszwicy, a jednocześnie uszczelniając i wzmacniając korpus wału oraz budując mur zaporowy dla zabezpieczenia drogi, wykluczyliśmy ewentualność zalania położonych wzdłuż rzeki Uszwicy kilkuset domów, gospodarstw oraz obiektów komunalnych i administracji publicznej w centrum miejscowości – mówi wójt gminy Borzęcin, Janusz Kwaśniak.

Po zakończeniu III etapu uzyskaliśmy 96% stopień wykonania projektu – chwali się wójt Borzęcina. – Do realizacji pozostał zaledwie 300-metrowy odcinek na wysokości tzw. “Starej Wsi”.

Efektem końcowym realizowanego przedsięwzięcia będzie wzmocniony i uszczelniony korpus wałów oraz betonowa zapora o wysokości 1 metra i długości blisko 7 kilometrów. To całkowicie załatwia problem przelewania się wód Uszwicy w miejscowości Borzęcin.

Przypomnijmy, że inwestycja, której koszt całkowity zamknie się kwotą blisko 15 milionów złotych, polega na wzmocnieniu i uszczelnieniu wału, po którego koronie prowadzone są drogi gminne palisadą betonową, w tym z pali DSM oraz wykonaniu przeciwpowodziowego muru zaporowego o wysokości 1 metra wraz z barierą zabezpieczającą, odwodnieniu drogi, utwardzeniu zjazdów i odbudowie nawierzchni drogi.

ug

Zostaw odpowiedź.

Twój adres email nie będzie opublikowany.Pola wymagane *

*

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

If you agree to these terms, please click here.

Zwiększ czcionkę
Zmień kontrast