Nie przegap
Strona główna » Wiadomości » Browar Okocim podsumował rok 2014

Browar Okocim podsumował rok 2014

img_logoBrowar Okocim – nowoczesność w parze z tradycją i odpowiedzialnością

Dla Browaru Okocim był to rok stabilizacji i efektywnego wykorzystywania mocy produkcyjnych. Dzięki poczynionym – na przestrzeni kilku ostatnich lat – inwestycjom i modernizacjom, Browar jest jednym z najnowocześniejszych w Grupie Carlsberg, doskonale przygotowanym do funkcjonowania w obecnych warunkach rynkowych.

W 2015 roku Browar obchodzi 170 rocznicę założenia. W silnym poczuciu odpowiedzialności za otoczenie, Okocim konsekwentnie rozwija społeczną odpowiedzialność biznesu.

W roku 2014 rynek piwa ustabilizował się. Branża piwowarska zanotowała spadek wartości sprzedaży o 0,6%, który został skompensowany przez wzrost ilościowy sprzedaży o 0,8%, wg. Nielsena.¹ Główne przyczyny tej sytuacji to dość niski poziom optymizmu konsumenckiego[1] (wskaźnik 72 w Polsce, w Europie 76) i wynikająca z niego ostrożność zakupowa oraz ustabilizowany poziom konsumpcji w okolicach 96 litrów na osobę.

Pomimo takiej sytuacji, w ubiegłym roku Carlsberg Polska, w skład której wchodzi Browar Okocim, rósł szybciej niż rynek, osiągając wzrost sprzedaży w ujęciach ilościowym i wartościowym na poziomie 3,4% oraz najwyższe w historii firmy udziały ilościowe na poziomie 20,5%[2] (wzrost o 1,8 p.p.) i wartościowe 20% (wzrost o 2 p.p.).

 Browar Okocim – nowoczesne przedsiębiorstwo

W okresie 2009 – 2013 wartość inwestycyjna wyniosła 120 mln zł., co pozwoliło osiągnąć obecnie produkcję roczną na poziomie ok. 4,5 mln hl. Do największych projektów inwestycyjnych zrealizowanych i wdrożonych w latach 2009-2013 należą:

  • projekt instalacji i uruchomienia nowej linii butelkowej o wydajności 60.000 butelek na godzinę,
  • instalacja i wdrożenie WMS – systemu zarządzania produktem        w magazynie,
  • instalacja płuczki butelek na linii B3/dostosowanie linii do butelki    o poj. 0,66l,
  • filtracja sterylna dla linii P1 i B3,
  • rozbudowa linii P2 – nowe maszyny pakujące,
  • nowy magazyn konfekcji.

Do głównych zadań inwestycyjnych realizowanych w 2014 należą:

  • nowe BBT, tj. zbiorniki pośredniczące do piwa (w fazie rozruchu),
  • instalacja mixera,
  • wdrożenie nowego, zintegrowanego systemu informatycznego w obszarach utrzymania ruchu, kontroli procesów produkcyjnych, jakości oraz gospodarki materiałowej.

W świetle wysokich nakładów kapitałowych w poprzednich latach, miniony rok można ocenić jako relatywnie spokojny w kontekście inwestycyjnym. W tym czasie położyliśmy nacisk na efektywne wykorzystywanie mocy produkcyjnych, osiągniętych na przestrzeni ostatnich kilku lat oraz na projektowanie i wdrożenie

nowego systemu informatycznego. Rok 2014 upłynął bowiem pod sztandarem przeniesienia pracy Browaru na platformę SAP. Liczymy na korzyści, które przyniesie zintegrowany system w obszarach utrzymania ruchu, zapewnienia jakości, gospodarki materiałowej, czy też kontroli procesów produkcyjnych.” –podkreśla Michał Napieracz, dyrektor Browaru Okocim.

Browar Okocim – 170 lat tradycji piwowarskich

Browar Okocim jest nowoczesnym przedsiębiorstwem, które nie zapomina o korzeniach, kultywując tradycję i 170 letnią historię.

Znakomite tradycje piwowarskie Browaru stanowią źródło inspiracji, w efekcie której powstała linia piwnych specjalności – piw Sezonowych, których jakość gwarantuje Browar Okocim (Wielkanocne, Świętojańskie, Dożynkowe oraz Świąteczne). W 2014 linia piwnych specjalności Browaru Okocim została wzbogacona o Niepasteryzowane oraz Palone.

Niepasteryzowane – to świeże piwo dolnej fermentacji, o lekkim smaku z dominującym akcentem słodowym, delikatnymi nutami ziołowymi i o zdecydowanym chmielowym aromacie. Zawdzięcza je wykorzystaniu aż czterech rodzajów chmielu, w tym niezwykle aromatycznej odmiany Saaz.

Palone – to ciemne piwo dolnej fermentacji, warzone z czterech gatunków słodów: jasnego, monachijskiego, karmelowego i palonego pilzneńskiego. Ten ostatni nadaje mu głęboką, ciemną barwę i dobrze wyczuwalne karmelowo-kawowe nuty, dzięki którym trunek nabiera delikatnej słodyczy, przełamanej goryczką na finiszu. W odróżnieniu od innych piw tego gatunku, Palone jest łagodne i pozbawione dominującej goryczki.

„Naszą intencją jest podkreślić to, co w tej marce unikalne, tj. rodowód, autentyzm i wyjątkowy charakter. Marka Okocim to ikona smaku polskiego piwa. Cieszy nas fakt, iż kunszt i wysiłki naszych piwowarów znajdują uznanie konsumentów” – dodaje Michał Napieracz.

Piwa warzone w Browarze Okocim są doceniane przez ekspertów piwnych w Polsce i zagranicą. W 2014 roku piwo Niepasteryzowane otrzymało najwyższe wyróżnienie, czyli trzy gwiazdki „Superior Taste Award” od Międzynarodowego Instytut Smaku i Jakości iTQi z Brukseli. Z kolei piwo Dożynkowe zajęło zaszczytne 3 miejsce podczas konkursu Chmielaki Krasnostawskie 2014.

Browar Okocim – dobry pracodawca

Ludzie to jeden ze strategicznych filarów firmy Carlsberg Polska, w tym Browaru Okocim. Firma inwestuje w pracowników, organizując szkolenia podnoszące kompetencje, stwarza możliwość uczestnictwa w ciekawych projektach o charakterze lokalnym i międzynarodowym, a także oferuje bogaty pakiet świadczeń pozapłacowych. Dla firmy istotne są otwarta kultura organizacyjna oraz przyjazna atmosfera, dlatego regularnie badany jest klimat w organizacji poprzez coroczną, anonimową ankietę zaangażowania i satysfakcji pracowników. W roku 2014 pracownicy Carlsberg Polska, w tym Browaru Okocim, wysoko ocenili swoją firmę i satysfakcję z pracy w niej. Warto podkreślić, że wyniki całej firmy Carlsberg Polska w tym obszarze utrzymują się od lat na bardzo wysokim poziomie. W 2014 roku aż 82% pracowników pozytywnie lub bardzo pozytywnie oceniło pracę w Carlsberg Polska, podczas gdy średnia dla dobrych firm branży FMCG wynosi 69%.

Warto też podkreślić, że w 2014 roku Carlsberg Polska otrzymał tytuł „Solidny Pracodawca” oraz wyróżnienie w obszarze odpowiedzialności biznesowej -„Srebrny Listek CSR” – przyznawany przez tygodnik „Polityka” po audycie niezależnej firmy PWC (PricewatershouseCoopers).

Łączne zatrudnienie w Browarze Okocim oraz w regionie sprzedaży wynosi niemal 500 pracowników, utrzymując się od kilku lat na stałym poziomie.

Bezpieczeństwo w Okocimiu

Do kluczowych działań adresowanych do pracowników należy budowanie  i wzmacnianie postaw w obszarze bezpieczeństwa pracy, właściwej oceny ryzyka oraz wykorzystywania wiedzy z zakresu BHP i ratownictwa w codziennej pracy. W 2014 roku w całej firmie, jak również w Browarze Okocim, organizowano szkolenia z zakresu kultury bezpieczeństwa. Będą one kontynuowane w 2015 roku. Ponadto, planowana jest certyfikacja Zintegrowanego Systemu Zarządzania, dlatego kontynuowane są przygotowania do wdrożenia systemu OHSAS, który ugruntuje procedury postępowania w obszarze bezpieczeństwa. W dalszym ciągu Okocim – w ramach odpowiedzialności za otoczenie, pracowników i mienie zakładu – będzie przeprowadzał ćwiczenia z udziałem zewnętrznych jednostek ratowniczych.

[1] Carlsberg Polska za Nielsen Consumer Confidence Index in Q4 2014.

[2] Carlsberg za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Duże sklepy spożywcze, Średnie sklepy spożywcze, Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe), sprzedaż wartościowa i wolumenowa oraz udział wartościowy i wolumenowy sprzedaży, skumulowany rok 2014 vs skumulowany rok 2013 w kategorii Piwo.

Carlsberg Polska

2 komentarze

  1. Tomasz Kopyra

    Co z tego jak te pomyje coraz gorsze ?

  2. Szkoda tylko że nie chcą się podzielić zyskiem i nie dają pracownikom podwyżek