Nie przegap
Strona główna » Wiadomości » Brzesko: Dzień Języków Obcych / zdjęcia

Brzesko: Dzień Języków Obcych / zdjęcia

  DSC_8668 „Tyle razy jesteś człowiekiem, iloma językami władasz”

  J.W. Goethe

Już po raz czwarty 12 marca 2014r. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Brzesku obchodzony był Dzień Języków Obcych. Finał Dnia poprzedzony został szeregiem licznych przygotowań. Słowa uznania należą się nauczycielom języków angielskiego, niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego, łacińskiego i rosyjskiego za wkład pracy i  zaangażowanie, a młodzieży szkolnej za tak liczne uczestnictwo w konkursach. Ponad 300 uczniów zaprezentowało swe zdolności i umiejętności w konkursach plastycznym, muzycznym i wiedzy z ortografii, gramatyki, leksyki.

W bieżącym roku obchody Dnia Języków Obcych zostały wzbogacone o zajęcia przeprowadzone przez wykładowców Instytutu Neofilologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie w ramach projektu „Szkoła ćwiczeń” podpisanego przez UP i ZSP Nr 1.

Lekcje z języka francuskiego w klasie 4AT poprowadziła dr Anita Pytlarz, z języka niemieckiego dla grupy 6N – dr Sebastian Dusza i z języka angielskiego dla klasy 3E – mgr Piotr Okas. Lektorzy przygotowali naprawdę coś wyjątkowego, prowadząc zajęcia przy wykorzystaniu metod i form pracy stosowanych na uczelni.

W ramach tegorocznych obchodów młodzież mogła sprawdzić swoje umiejętności językowe w konkursie leksykalno-gramatycznym pod hasłem „Najlepszy Germanista Szkoły”. W konkursie wzięło udział 60 uczniów.

Nauczyciele angliści przeprowadzili „Konkurs leksykalno-gramatyczny języka angielskiego”, w którym uczestniczyło 48 uczniów.

Kolejnym punktem programu obchodów Dnia Języków Obcych był przegląd piosenki „Szkolna Eurowizja”. Uczestnicy: soliści i zespoły zaprezentowali wybrane przez siebie utwory znanych i lubianych piosenkarzy lub zespołów muzycznych. W czasie występów uczniów królował język angielski, ale również były prezentowane utwory w języku hiszpańskim, francuskim, rosyjskim i włoskim. W obecnym roku szkolnym, ze względu na dużą ilość uczestników, w/w konkurs został podzielony na dwie części.

W przewie pomiędzy występami uczestników, wystąpili uczniowie klas 3 i 4 Technikum, którzy przedstawili prezentacje multimedialne oraz scenki językowe dotyczące krajów, w których przebywali w ramach  projektu unijnego Leonardo da Vinci. W roku 2013 doskonalili  swoje umiejętności zawodowe w ramach praktyk w Hiszpanii i  w 2014 we Włoszech.

W tym roku szkolnym na prośbę samych uczniów odbyły się również konkursy, sprawdzające zasady poprawnej pisowni z języka angielskiego i języka niemieckiego: „Szkolne dyktando z języka angielskiego” i „Szkolne dyktando z języka niemieckiego”. I rzeczywiście konkursy cieszyły się ogromną popularnością, a o tytuł mistrza walczyła ponad setka uczniów.

Przez kilka dni na świetlicy szkolnej można było obejrzeć wystawę prac plastycznych, wykonanych przez uczniów Liceum i Technikum, którzy wzięli udział w konkursie „Warto zobaczyć….”. Praca, zgodnie z regulaminem konkursu, winna prezentować symbole państw, których języków uczą się uczniowie szkoły. Zgłoszono 23 prace.
Ostatnim punktem Szkolnego Dnia Języków Obcych był drużynowy „Konkurs wiedzy o krajach, których języków uczymy się w naszej szkole”. Konkurs cieszy się coraz większym uznaniem. Ze względu na dużą ilość zgłoszonych drużyn (składających się z 3-4 uczniów) – 40 zespołów, jury zmuszone było do przeprowadzenia eliminacji wstępnych, które odbyły się 10 marca. Do finału zakwalifikowały się drużyny z klas: 1G, 2F i dwie drużyny z kl. 2IT. W finale konkursu każda z drużyn po wylosowaniu pytania miała pół minuty na udzielenie odpowiedzi.

Miłym akcentem Dnia była informacja, iż dwie uczennice naszej szkoły Paulina Łuszcz i Justyna Gałek z klasy 2F LO zostały laureatkami polsko-niemieckiego konkursu „Młodzi reporterzy w podróży” i w pierwszym tygodniu sierpnia wezmą udział w warsztatach w Berlinie (opiekunem nagrodzonych jest. p. Ewa Małysa).

Warto jest uczyć się języków obcych. Antoni Czechow powiedział kiedyś „Bez znajomości języków obcych, człowiek czuje się gorzej niż bez paszportu”. Weźmy sobie głęboko do serca tę myśl i niech będzie ona motywacją do dalszej przygody związanej z nauką języków obcych.

MG

Foto. Bogusław Hajduk