Nie przegap
Strona główna » Wiadomości » Naukowy Zawrót Głowy – warsztaty z programowania i robotyki

Naukowy Zawrót Głowy – warsztaty z programowania i robotyki

Naukowy Zawrót Głowy – warsztaty z programowania i robotyki

Naukowy Zawrót Głowy – warsztaty z programowania i robotyki

8 października 2019 r. w Publicznej Szkole Podstawowej w Przyborowie uczniowie wszystkich klas brali udział w zajęciach warsztatowych mających na celu rozwijanie umiejętności w dziedzinach nauk ścisłych, podstaw inżynierii i programowania (kodowania). Zajęcia w każdej z grup wiekowych zostały opracowane na podstawie 3 faz: odkrywania, kreowania i dzielenia się wynikami pracy.

Organizując zajęcia z robotyki i programowani Szkoła w Przyborowie przyłącza się do Europejskiego Tygodnia Kodowania (#CodeWeek) pod patronatem Ministerstwa Cyfryzacji i NASK. CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa rywalizują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. Akcja organizowana jest na terenie całej Europy i dedykowana wszystkim, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem. W tym roku Polska zajmuje w Europie drugie miejsce w liczbie zorganizowanych wydarzeń (w stosunku do populacji danego kraju)!

A jak wyglądało to wydarzenie w szkole w Przyborowie?

Na początku uczestnicy warsztatów poznali zasady programowania. Prowadzący wytłumaczyli im, jak zbudować i zaprogramować roboty do prostych zadań. Następnie sami (w parach) budowali, programowali i modyfikowali roboty z klocków Lego. Kolejnym etapem było dzielenie się wynikami pracy. To była najbardziej ekscytująca część zajęć, ponieważ okazało się, że nie wszystkim młodym inżynierom udało się dobrze zaprogramować swoje zestawy. Niektóre zamiast jechać do przodu – cofały się. Inne jeździły w różnych kierunkach. Po drobnych poprawach wszystkie roboty były już w stanie startować w zawodach. Proponowane zadania wymagały tego, co najważniejsze w pracy młodego naukowca: rozwiązywania problemów, użycia modeli, projektowania, badania, analizy danych, wykorzystania logicznego myślenia, zaangażowania w dyskusję, uzyskania ocena i przekazywania informacji. Brzmi to bardzo skomplikowanie, ale z zadaniami poradzili sobie nawet najmłodsi uczniowie!

Dziękujemy nauczycielom z Campus / Naukowy Zawrót Głowy za zorganizowanie ciekawych zajęć! Mamy nadzieję, że wszyscy uczestnicy dobrze się bawili i, co najważniejsze, w ciekawy i przyjemny sposób mogli przyswoić zasady kodowania i robotyki.


Marta Kociołek
ZSP w Przyborowie