ADV
EdukacjaMateriały sponsorowaneWiadomości
Trending

HUMINE – Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej

Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Brzesku jest jedną z 22 szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących Małopolski, które realizują – wspólnie ze Stowarzyszeniem „Miasta w Internecie”. Projekt HUMINE – Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej powstał dzięki decyzjom Zarządu Województwa Małopolskiego w ramach tzw. Pakietu Edukacyjnego – Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej.

Jest odpowiedzią na potrzeby transformacji cyfrowej związanej z pandemią COVID – 19, ale ma też większe ambicje: stworzenia regionalnego modelu modernizacyjnej transformacji szkół i dostosowania ich do wyzwań 3 dekady XXI wieku. W jego trakcie nauczyciele nabywać będą nowe kompetencje metodyczne i cyfrowe oraz realizować mini-projekty z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych m.in.: pracowni robotycznej i Wirtualnej Rzeczywistości. Przez najbliższe dwa lata dyrekcja, nauczyciele, uczniowie i rodzice przeprowadzą pod fachowym okiem ekspertów zmiany, które dotyczyć będą codziennej dydaktyki, organizacji szkoły i jej infrastruktury cyfrowej. Uczniowie będą mieli okazję współtworzyć atrakcyjne projekty edukacyjne w ramach lekcji przedmiotów matematyczno – przyrodniczych, a także poznania przedsiębiorstw Przemysłu 4.0 i zdobycia nowych kompetencji miękkich, np. pracy w grupie, rozwiązywania problemów, czy krytycznej analizy treści publikowanych w Internecie.

W efekcie Liceum Ogólnokształcące stanie się „szkołą modelową”, która przejdzie nie tylko transformację cyfrową, ale stanie się miejscem autentycznie przyjaznym dla wszystkich, w którym nauka będzie przyjemna, wspomagająca kreatywność uczniów i dająca pole do działania wszystkim członkom szkolnej społeczności. Szkoły modelowe zostały objęte wsparciem finansowym na kwotę 90 tys. zł. Mimo trudności z zaopatrzeniem udało się już zakupić komplet pomocy dydaktycznych zaplanowanych w projekcie. W pierwszych dniach stycznia do Liceum dotarło 12 laptopów, w tym dwa wysokiej klasy, które będą obsługiwać sprzęt do rzeczywistości wirtualnej. Dużą pomocą w dydaktyce może stać się wykorzystanie na lekcjach smartfonów w połączeniu z telewizorem i odtwarzaczem multimediów i goglami VR (taki zestaw również otrzymała szkoła). Rozwojowi kreatywności posłuży pracownia robotyki i druku 3D, której wyposażenie już mieli okazję przetestować uczniowie w ostatnim dniu przed feriami zimowymi. Szkoła modelowa będzie nie tylko miejscem lepiej wyposażonym w nowoczesne pomoce dydaktyczne czy sprzęt cyfrowy, ale też miejscem przekształcającym swoje przestrzenie zgodnie z marzeniami uczniów i nauczycieli. Już wkrótce liderzy nowoczesnej dydaktyki i rozwoju kompetencji uczniów rozpoczną regularne szkolenia nauczycieli, uczniów i rodziców. Życzymy powodzenia!

IB

Podobne artykuły

Back to top button