
Policjanci z Tarnowa prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa internetowego, którego ofiarą padła mieszkanka miasta. Kobieta próbowała sprzedać sukienkę za pośrednictwem popularnej platformy sprzedażowej. Niestety została oszukana i straciła pieniądze.
Z relacji pokrzywdzonej wynika, że wystawiła sukienkę na sprzedaż pod koniec czerwca. 26 lipca otrzymała wiadomość przez komunikator od osoby podszywającej się pod zainteresowanego kupującego. Oszust poprosił o podanie adresu e-mail, tłumacząc to weryfikacją w systemie portalu.
Niedługo później kobieta otrzymała wiadomości podszywające się pod portal sprzedażowy z informacją o rzekomej płatności. W wiadomościach znajdowały się linki prowadzące do fałszywych stron. Klikając w nie, została przekierowana do strony „weryfikacyjnej”.
Skontaktowała się z nią osoba podająca się za konsultantkę, która nakłoniła ją do podania kodów weryfikacyjnych z banku. Pod presją, kobieta przekazała sześć kodów.
Po dwóch dniach zorientowała się, że jej rachunek został zablokowany, a z konta zniknęło 2800 złotych. Oszust dokonał przewalutowania i przelewu środków przez zewnętrzny system płatności.
Pokrzywdzona udała się do banku, zablokowała kartę, zmieniła hasła i złożyła reklamację. Następnie powiadomiła Policję.
Apelujemy o ostrożność!
Pamiętaj, aby:
Nie klikać w podejrzane linki
Nie podawać kodów weryfikacyjnych i danych logowania
Weryfikować korespondencję z serwisami sprzedażowymi
Prawdziwe platformy sprzedażowe nigdy nie proszą o potwierdzenia płatności przez linki z komunikatorów czy e-maili.
W przypadku podejrzenia oszustwa jak najszybciej skontaktuj się z bankiem oraz najbliższą jednostką Policji.
—
Tarnowska Policja