
Nauczyciele w polskich szkołach starają się wszelkimi sposobami zainteresować swoich uczniów nauczanym przedmiotem, by zachęcić do samodzielnego pogłębiania wiedzy lub przygotować do czekających ich końcowych egzaminów. Powszechne jest zastosowanie komputera w edukacji. Służy on do:
- Przekazywanie nowych treści nauczania
- Aktualizowania posiadanych wiadomości
- Kontrolowania stopnia opanowania wiadomości i umiejętności
- Stymulowania zainteresowań określoną dziedziną wiedzy
- Indywidualizacji nauczania
By uatrakcyjnić zajęcia wykorzystuje się również gry edukacyjne. Jedną z najpopularniejszych jest Kahoot. Grę tę znają już uczniowie od szkoły podstawowej i z entuzjazmem przyjmują każdą propozycję wykorzystania jej na lekcjach przez nauczycieli j. obcych, historii, geografii, przedmiotów zawodowych i na pozostałych przedmiotach ogólnych. Na platformie Kahoot można znaleźć gotowe przykłady, ale w przypadku sprawdzania wiedzy, np. z lektury, nauczyciel sam musi ułożyć pytania i odpowiedzi.
W ostatnim czasie, m.in. w Zespole Szkół Technicznych i Branżowych w Brzesku przeprowadzono szereg quizów z wiedzy geograficznej. Obejmował on zakres tematyczny: „Państwa świata, ich stolice i flagi”. W Kahoota zagrali uczniowie klas 3TE (technikum elektryczne), 4Ti (technikum informatyczne), 3TBG (technikum budowlano-geodezyjne) oraz szkoły branżowej: 2bwc, 2bwd, 2bmk, 3bwa, 3bwb, 3 bmk, 3bwc, 3 bwd. Najlepsi otrzymali oceny. Podobnie było w kl. 4TE (technikum elektryczne) na j. polskim. Kahoot posłużył do utrwalenia wiedzy z „Przedwiośnia”. Oczekuje się, że przyswojona lub utrwalona w ten sposób wiedza, zostanie z uczniami na dłużej albo i na zawsze.
—
Anna Skoczek