ADV
blank
Wiadomości
Trending

Opóźnienie na budowie obwodnicy Brzeska. Zakończenie prac najwcześniej jesienią…

Budowa południowo zachodniej obwodnicy Brzeska odnotowuje kilkumiesięczne opóźnienie. Wg informacji na stronie projektu postęp ogólny prac to 62%, a postęp czasowy 90.9%.

W związku z powyższym wiele osób miało wątpliwości co do możliwości dotrzymania lipcowego terminu zakończenia prac przy budowie obwodnicy.

W tej sprawie zwróciliśmy się z zapytaniem do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

– Zgodnie z obowiązującą umową data zakończenia prac to 27 lipca 2024.

Niemniej Wykonawca zwrócił się do nas z wnioskiem o wydłużenie tego terminu, wskazując na dużą ilość opadów deszczu i śniegu jesienią zeszłego roku, bardzo trudne warunki gruntowe na terenie budowy oraz dłuższą niż pierwotnie planowano procedurę zatwierdzania projektu przebudowy sieci wodno-kanalizacyjnej.

Obecnie jesteśmy w trakcie rozpatrywania tego roszczenia.

Przewidujemy, że budowa łącznika brzeskiego zakończy się jesienią tego roku – mówi Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Postęp prac na terenie budowy południowo-zachodniej obwodnicy Brzeska można śledzić na stronie internetowej projektu https://obwodnicabrzeska-dk75.pl/

Galeria zdjęć z postępu prac <==

Materiały video <==

Postęp prac / raporty tygodniowe <==

Nowa obwodnica rozładuje korki, co pozwoli przyśpieszyć przejazd drogą na Sądecczyznę o kilkadziesiąt minut. Weekendowe i popołudniowe korki na starej obwodnicy Brzeska to prawdziwa zmora dla tych którzy chcą przejechać Drogą Krajową nr 75.

Łącznik brzeski powstaje w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Budowę realizuje Eurovia Polska. Nadzór prowadzi konsorcjum firm INKO Consulting i MP Consulting.

Południowo zachodnia obwodnica Brzeska – podstawowe informacje

Nowa droga powstaje między rondem w Jasieniu na DK94 a drogą krajową nr 75 w Okocimiu. Ma niespełna 3 km (dokładnie 2993,4 m). Trasa określana jest mianem łącznika brzeskiego, ponieważ łączy węzeł Brzesko na autostradzie A4 z DK94 i DK75.

Pierwszy odcinek łącznika ma 2,1 km i funkcjonuje od 2016 roku. Biegnie od węzła na A4 i DW768 do ronda na DK94, łącząc nową czwórkę ze starą (przypomnijmy, że DK94 to dawna DK4). Budowany odcinek pozwoli na przejazd z autostrady dalej na południe, w kierunku Sądecczyzny, z ominięciem Brzeska. Odciąży to ruch w mieście na ulicach Kościuszki, księdza Popiełuszki i Mickiewicza. Przejeżdża nimi codziennie nawet 23 tysiące pojazdów. Ta droga jest równocześnie pierwszym powstającym odcinkiem „sądeczanki”, przygotowywanej w nowym przebiegu drogi krajowej nr 75 do Nowego Sącza.

Powstająca trasa będzie drogą główną ruchu przyspieszonego, bez skrzyżowań z drogami lokalnymi. Przecinająca ją ul. Pomianowska w Brzesku będzie biegła 40-metrowym wiaduktem nad obwodnicą. Zbudowany będzie także specjalny zjazd z łącznika do Szpitala Powiatowego, z którego będą korzystać pogotowie ratunkowe, policja i straż pożarna.

Droga będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. Na trasie poza wiaduktem nad obwodnicą powstają dwa mosty nad Uszwicą. Te mosty to część ronda, na którym będzie kończyć się nowa trasa. Rondo zostało zaprojektowane w taki sposób, żeby pozwolić w przyszłości na bezkolizyjny wjazd na „sądeczankę”.

Na niespełna 3-kilometrowej trasie budowanych jest sześć przejść dla małych i średnich zwierząt. Wszystkie zostaną poprowadzone pod obwodnicą. Do każdego z przejść będą prowadzić specjalnie usytuowane płotki i ogrodzenia.

Foto: Maciej Mazur

IB

Galeria zdjęć 

blank blank blank

 

blank

Podobne artykuły

Back to top button